Toivakan seurakunnan tapahtumat peruttu 31.5.2020 asti / Koronavirus

Valtioneuvoston 12.3. antaman ohjeen ja siihen liittyvän kirkkohallituksen sekä Lapuan tuomiokapitulin ohjeiden mukaisesti Toivakan seurakunnan toiminta jatkuu seuraavasti 31.5.2020 asti:

Tämä toiminta perutaan:

• Kaikki säännöllisesti kokoontuva viikkotoiminta: mm. viriketupa, rukous- ja raamattupiirit, päiväkerhot, perhekerhot, muskarit, kirkkokuoro, omaishoitajat, seurat jne.

• Laitoshartaudet

• Kirkkokahvit

• EU-ruokajako (hätätilanteita varten muuta ruoka-apua voi kysyä diakoni-Elinalta)

• Leirit ja retket

• Yhteiset ruokailut

• Konsertit

• Myrskärin viikkotoiminta (mm. partio ja nuortenillat)

• Seurakunnan hallintoelimistä toimii vain kirkkoneuvosto ja kirkkovaltuusto.

Tämä toiminta jatkuu normaalisti:

• Jumalanpalvelukset, kasteet, vihkimiset ja hautaamiset.
    Osa messuista muutetaan sanajumalanpalveluksi. Jumalanpalveluksia striimataan mahdollisuuksien mukaan seurakunnan Facebook-sivulla. HUOM! Näihin seurakunnan tilaisuuksiin ei pidä kuitenkaan tulla, jos on minkäänlaisia sairauden oireita.

• Kirkkoherranvirasto auki normaalisti maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 9-12 (https://www.toivakanseurakunta.fi/yhteystiedot)

• Seurakunnan työntekijät ovat valmiita keskustelemaan puhelimessa tai tulevat tarvittaessa käymään kotona (www.toivakanseurakunta.fi/yhteystiedot).

• Seurakuntalaisten huoliin vastataan myös Kirkon Keskusteluavussa, valtakunnallisessa numerossa 0400 22 11 80 joka päivä, iltaisin kello 18–24. https://kirkonkeskusteluapua.fi/ Osoitteessa palvelee myös chat ma-pe kello 12–22. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm)

Lisätiedot:

Panu Partanen
kirkkoherra
panu.partanen@evl.fi

“Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa, tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.

Valaiset pimeän, voit pelot poistaa. Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!”

(Virsi 600)

2020-03-13 15:33:00.0