On Vapahtaja mulla -kirkkokonsertti

- Kuokkalan Pelimannit ja Risto Ala-Ikkelä, laulusolistina Kari Hiekkavirta

Toivakan kirkko 14.10.2021 klo 18.00

Käsiohjelma: 10 euroa

Kuokkalan Pelimannit konsertoivat yhdessä Risto Ala-Ikkelän kanssa Toivakan kirkossa. On vapahtaja mulla -konsertin laulusolistina toimii Kari Hiekkavirta.

Kauhajokinen mestaripelimanni Risto Ala-Ikkelä on säveltänyt muun muassa Toivakassa kirkkoherrana eläneen Simo Korpelan runoteksteihin virsiä. Konsertissa kuulemme kaikkiaan viisi Ala-Ikkelän sävellystä. Ala-Ikkelä on yksi tunnetuimmista pelimanneista. Hänen merkityksensä etelä-pohjalaisen musiikin on kiertänyt ympäri maailman yhdessä edesmenneen laulaja, Eero Piirron kanssa. Konsertti sisältää myös yhteislauluja.

Kuokkalan Pelimannit on viulupelimanni Erkki Hiekkavirran perustama kokoonpano, johon kuuluu kahdeksan jäsentä. Yhtyeessä soivat kontrabasso, klarinetti, viulut ja harmoni. Kokoonpanossa vieraileva Ala-Ikkelä soittaa Toivakan konsertissa hanuria.

Kuokkalan Pelimannien jäsenet ovat Eero Vuorinen, Unto Lappalainen, Jenna Hiekkavirta, Markku Leppänen, Kari Hiekkavirta, Saara Heinonen, Tapio Sibakov ja Erkki Hiekkavirta.

2021-09-28 11:34:00.0