Messu, Jumalan kansan juhla

Tervetuloa Toivakan kirkkoon Jumalan sanan ja sakramenttien äärelle.

Messussa on katettuna Herran pyhä ehtoollinen, joka vakuuttaa meitä Jumalan armosta ja anteeksiannon lahjasta. Ehtoollinen on tarkoitettu jokaiselle, joka tarvitsee Jeesusta Vapahtajanaan.

Jumalanpalvelus on seurakunnan keskeisin viikottainen tapahtuma. Se on Jumalan kansan juhla, johon kirkon kellot kutsuvat pyhäaamuisin.

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan" (Hepr 10:25).

Jumalanpalvelus (pääsääntöisesti messu = ehtoollisjumalanpalvelus) alkaa Toivakan kirkossa sunnuntaisin klo 10. Noin kerran kuukaudessa päiväjumalanpalveluksen korvaa iltakirkko, josta tiedotetaan kirkollisten ilmoitusten välityksellä.

Talvikaudella jumalanpalveluksen paikkana on kirkon vieressä oleva seurakuntakoti.

Kevät- ja syyskaudella vietämme perhemessua pari kertaa kumpanakin kautena. Jumalanpalvelus kuuluu peruskoulun ohjelmaan kolme-neljä kertaa lukuvuodessa.

Muutaman kerran vuodessa järjestetään Kankaisten ja Nisulan kylillä ns. kyläkirkko.