Kuorokonsertti Toivakan kirkossa - Vox Aurea & Piccoli Cantori di Torino

To 3.8. klo 18 kirkkokonsertti "Katselin taivaan tähtiä". Piccoli Cantori di Torino (Italia) ja Vox Aurea (Jyväskylä). Vapaa pääsy, kolehti seurakunnan työlle.

Italialainen lapsikuoro Piccoli Cantori di Torino konsertoi Toivakan kirkossa perjantaina 3.8. yhdessä jyväskyläläisen Vox Aurea -nuorisokuoron kanssa. Toivakan kirkon konsertin teema ”Katselin taivaan tähtiä” kertoo yhteydestä, jota eri puolilla maailmaa voidaan laulun välityksellä kokea saman tähtitaivaan alla. Konsertissa kuullaan Torinon kuorolta niin kirkkomusiikkisävellyksiä, luontoteemaisia teoksia kuin populaarimusiikin hittejä. Torinolaiset ja Vox Aurea esittävät myös yhdessä suomalaista häälauluperinnettä sekä italialaisia kuorolaulun klassikoita. Piccoli Cantori di Torinoa johtaa Carlo Pavese ja Vox Aureaa Sanna Salminen.

Piccoli Cantori di Torino -lapsikuoro on osa laajempaa kuoroperhettä ja musiikkikoulun edustuskuoro, johon kuuluu 55 iältään 9-16-vuotiasta laulajaa. Kuoro vietti juuri äskettäin 50-vuotisjuhlavuottaan. Kuoro on tehnyt yhteistyötä lukuisien italialaisten orkesterien ja musiikkitapahtumien kanssa, esiintynyt mm. tv-ohjelmissa ja olympialaisten avajaisissa sekä osallistunut kansainvälisille festivaaleille ympäri Eurooppaa. Torinolaisten Suomen-vierailu elokuussa 2023 jatkaa kuorojen yhteistyötä, joka käynnistyi jo edellisenä vuonna Vox Aurean vieraillessa Torinossa.

Jyväskyläläisessä Vox Aurea -nuorisokuorossa laulaa noin 50 11-19 -vuotiasta nuorta. Kuoro kuuluu Suomen tunnetuimpiin ja se voitti tänä keväänä kansainvälisen, Hull International Choral Competition -kuorokilpailun pop-, jazz- & gospel -sarjan Englannissa. Toivakan konsertissa esiintyy siis yhteensä noin sata taitavaa nuorta laulajaa! Lämpimästi tervetuloa!

2023-07-03 15:52:00.0