Toivakan piispantarkastus 2023 - KUULUTUS

K U U L U T U S

Mikäli Jumala suo, toimitan Kirkkojärjestyksen 18. luvun 4-5 §:n mukaisesti Toivakan seurakunnassa piispantarkastuksen 15.-17.9.2023.

Tarkastus alkaa perjantaina klo 8.00 aamupalalla Toivakan seurakuntakodilla. Piispa pitää puheenvuoron opetushenkilökunnalle. Klo 9.15 jatketaan kahteen koululaiskirkkoon, jotka toimivat samalla lukuvuoden avausjumalanpalveluksina. Piispalla on puhe kirkossa.

Tämän jälkeen piispa seurueineen tapaa kunnan päättäjiä kunnantalolla. Klo 12.00 syödään lounas ravintola Upin lounasgrillillä.

Iltapäivällä klo 14 piispan seurue vierailee hoivakoti Soivakassa, jossa pidetään samalla laitoshartaus, ja myös piispalla on puheenvuoro. Myöhemmin iltapäivällä ulkoillaan Toivakan ympäristössä. Kaikille avoin laavuhartaus pidetään klo 15.45.

Piispan seurue syö illallisen klo 17 ravintola Sun Toiveessa. Illallisen jälkeen klo 18 piispa seurueineen tapaa vielä yhteistyökumppaneita mm. paikallisia yrittäjiä ja järjestöjä.

Tarkastus jatkuu lauantaina 16.9. klo 8.30 aamupalalla ja aamurukouksella seurakuntakodilla. Klo 9.10 alkaa työyhteisöneuvottelu konsulttien johdolla. Lounaalle seurakuntakodilla osallistuvat seurakunnan työntekijät, työyhteisökehittäjät sekä kirkkovaltuutetut.

Päivä jatkuu klo 12 työntekijöiden ja luottamushenkilöiden tapaamisella, päättyen iltapäiväkahviin.

Iltapäivällä klo 14.30 on kaikille seurakuntalaisille avoin kirkon esittely. Esittelyn jälkeen kirkossa pidetään kaikille avoin musiikkihetki Arja Korisevan johdolla klo 15 sekä yleinen piispantarkastus klo 15.45.

Illallinen on katettu piispalle ja piispanseurueelle klo 17 seurakuntakodille.

Sunnuntaina 17.9. toimitetaan Toivakan kirkossa klo 10 alkaen piispanmessu sekä piispantarkastuksen loppulausunnot.

Tarkastukseen osallistuvat tuomiokapitulin pappisasessori Kirsi Pohjola, työyhteisökonsultit Harri Romar ja Mika Ilvesmäki sekä tarkastuksen notaarina Tuomas Taipale.

Sunnuntain piispanmessu, päätöspuheenvuorot sekä lähetyslounas klo 12 seurakuntakodilla ovat tarkoitettu kaikille seurakuntalaisille. Kehotan seurakuntalaisia osallistumaan tarkastukseen runsaslukuisesti ja Jumalan siunausta pyytäen.

Seinäjoella 11. päivänä elokuuta 2023

Matti Salomäki